A Contrabanda - Muziekpublique Muziekpublique
Rechercher :

A Contrabanda

De gaita (doedelzak) en de pandereta (tamboerijn) zijn de typische instrumenten van de Galicische traditionele muziek. Ook nu nog fleuren in het Noord-Spaanse Galicië ’bandas de gaitas’ straten en feesten op met swingende ritmes als muñeira, pasodoble, jota, rumba of wals. Tijdens de cursussen gaita en pandeireta van Muziekpublique is onze eigenste banda ontstaan : a Contrabanda.

De groep brengt levendige, uiterst dansbare Spaanse muziek die weinig uitstaans heeft met flamenco maar eerder met Ierse, Bretoense of zelfs Belgische traditionele muziek. Maar dan wel met Spaans temperament. Swingende melodieën op gaita en percusssie, vermengd met traditionele Galicische liederen.

A Contrabanda is trouwens niet uitsluitend Galicisch, maar een multiculturele groep met leden uit verschillende Spaanse regio’s, Vlaanderen, Wallonië.

Follow us on FACEBOOK !

Contrabanda geeft ook lessen Galicische en Ierse muziek - pandereta, tambor, gaita en Ierse fluit- elke donderdagavond in Brussel in de World Music and Dance Academy van Muziekpublique. Je vindt alle informatie op de cursuspagina.

Queimada : Quaus de Lanla | Les Bottines Artistiques | A Contrabanda

Bal folk

Se rencontrer grâce à la musique, voilà le motto de la Queimada, un bal folk populaire incontournable qui fait la part belle au rituel galicien du même nom qui allie groupe de cornemuses (A (...)

>> Lire l'article

Première Esquisse : DAHM (Dane/Achten/Hermia/Malempré)

Lula Pena, Dolma & Kelsang, Xamanek

Le Monde est un Village, émission de Didier Mélon diffusée sur La Première propose une nouvelle édition de ‘Première Esquisse’. L’objectif de la soirée ? Provoquer une rencontre artistique inattendue (...)

>> Lire l'article

Du Bartas (F) : présentation du cd Cinc

Une musique à écouter jusqu’à la danse

Du Bartàs chante en occitan et en arabe les traces anciennes ou récentes laissées par l’histoire au creux de leur Languedoc méditerranéen et métissé. A travers des chansons narrant les vies de « gueules (...)

>> Lire l'article